Lokalizacja: Warszawa, ul. Wołodyjowskiego 74A
Cena: 28 000 zł, Opłata rekrutacyjna (bezzwrotna) 450 zł
Szkolenie doskonalące dla doświadczonych, certyfikowanych terapeutów poznawczobehawioralnych, przygotowujące do roli superwizora-dydaktyka terapii poznawczobehawioralnej oraz uzyskania certyfikatu Superwiora-Dydaktyka PTTPB, ukierunkowane na pogłębienie wiedzy z zakresu teorii i praktyki terapii oraz superwizji terapii poznawczo-behawioralnej.
Organizator: Szkoła Psychoterapii Centrum CBT EDU
Kierownik kursu: Prof. dr hab. n. med. n. zdr. Anita Bryńska
Liczba miejsc: 12
Zobowiązania PTTPB wobec uczestników: piecza nad merytoryczną jakością szkolenia Warunki uczestnictwa w kursie - określone regulaminem PTTPB, łączne spełnienie następujących wymagań:
• Członkostwo w PTPPB przez cały okres od rozpoczęcia kursu uprawniającego do ubiegania się o Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTTPB do chwili rozpoczęcia Szkolenia w Superwizji • Posiadanie aktualnego Certyfikatu Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego PTPPB
• Udokumentowane minimum 5 lat podyplomowego doświadczenia klinicznego, w tym minimum 360 godzin psychiatrycznego stażu klinicznego odbywanego w oddziale psychiatrii całodobowej lub izbie przyjęć przy oddziale psychiatrycznym całodobowym (doświadczenie to, poza wspomnianym psychiatrycznym stażem klinicznym, może być zdobywane w miejscach umożliwiających rozwój warsztatu diagnostycznego, terapeutycznego i klinicznego).
• Co najmniej jednokrotne odnowienie Certyfikatu Psychoterapeuty PoznawczoBehawioralnego PTTPB (min. 5 lat pracy w nurcie psychoterapii poznawczobehawioralnej od momentu uzyskania Certyfikatu Psychoterapeuty PoznawczoBehawioralnego) • Prowadzenie praktyki terapeutycznej • Prowadzenie superwizji indywidualnej i grupowej (w czasie trwania kursu)
• Prowadzenie wykładów z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej (w czasie trwania kursu)
Procedura rekrutacyjna
1) Kandydat spełniający warunki określone regulaminem PTTPB proszony jest o wysłanie Formularza Zgłoszeniowego wraz z załącznikami na adres: ul. Wołodyjowskiego 74 A, 02-724 Warszawa listem poleconym lub złożenie dokumentów osobiście do dnia 30.08.2024 r. We wrześniu 2024 roku odbędą się rozmowy kwalifikacyjne, w terminach wyznaczonych przez kierownika kursu.
2) Osoby spełniające wymagania formalne zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną, której celem będzie ocena podstawowych umiejętności klinicznych i terapeutycznych kandydata.
3) Rozmowa kwalifikacyjna będzie prowadzona z udziałem kierownika kursu oraz Superwizorów-Dydaktyków PTTPB, uczestniczących w realizacji kursu.
4) Kandydat zostanie poproszony o zaprezentowanie swojej sylwetki, dotychczasowego doświadczenia zawodowego oraz przedstawienia własnych motywów, dla których planuje zostać Superwizorem - dydaktykiem terapii poznawczo-behawioralnej.
5) W kolejnej części rozmowy kandydat otrzyma opis wywiadu i zostanie poproszony o przedstawienie wstępnej konceptualizacji problemu oraz planu terapii (ocena w skali 0-3).
6) W ostatniej części rozmowy kwalifikacyjnej kandydat otrzyma zadanie polegające na przeprowadzeniu krótkiej superwizji z egzaminatorem w roli osoby superwizowanej (ocena w skali 0-3).
7) O ostatecznym wyniku rozmowy kwalifikacyjnej decyduje uśredniona ocena wystawiona przez osoby prowadzące rozmowę kwalifikacyjną, na podstawie zadań opisanych w pkt. 4, 5, 6.
8) O przyjęciu na kurs decyduje kierownik kursu. Kandydat zostanie poinformowany o decyzji listownie w terminie max. 3 dni od zakończenia procesu rekrutacyjnego.
PROGRAM merytoryczny, zakres godzinowy
Kurs składa się z czterech części i obejmuje łącznie 280 h dydaktycznych, w tym:
• Części teoretycznej realizowanej w formie warsztatów poświęconych teorii superwizji oraz pracy własnej w terapii poznawczo-behawioralnej („Teoretyczne zagadnienia superwizji i pracy własnej w terapii poznawczo-behawioralnej”), prowadzonych przez wykładowców zagranicznych i polskich (80 h dydaktycznych)
• Części praktycznej realizowanej w formie warsztatów superwizyjnych, prowadzonych przez Superwizorów/Dydaktyków PTTPB (120 h dydaktycznych)
• Elementów pracy własnej w formie grupy otwarcia (trening integracyjnokomunikacyjny) (20 h dydaktycznych)
• Części poświęconej na doskonalenie własnego warsztatu, prowadzenie działalności dydaktycznej, rozwój osobisty (60 h dydaktycznych)