Nawigacja mobilna

Doskonalenie rozmowy klinicznej – język jako interwencja. Szkolenie oparte na naukowym podejściu do języka (RFT)

Mapa niedostępna

Data/Czas
Dnia: - 07/10/2022 - 14/10/2022
Godz.: 14:00 - 20:00


07.10.2022 14:00 – 14.10.2022 20:00
Lazurowa terapia poznawczo – behawioralna

Klinicyści, którym zależy na prowadzeniu interwencji opartych na dowodach empirycznych, z trudem nadążają za mnożącymi się modelami psychoterapii opartymi na dowodach naukowych. Z tego powodu zainteresowanie uniwersalnymi procesami leczenia psychologicznego jest obecnie bardzo duże. Jednak element wspólny dla praktycznie wszystkich psychoterapii – język – był w dużej mierze ignorowany. Podczas tego warsztatu przyjrzymy się opartemu na dowodach podejściu do celowego i doświadczalnego używania języka w celu uzyskania efektów terapeutycznych, niezależnie od konkretnych modalności czy metod leczenia. Szkolenie to, oparte na teorii ram relacyjnych (RFT) i kontekstualnej nauce o zachowaniu (CBS), dostarcza zintegrowane ramy i praktyczne strategie wykorzystania mocy języka do uwolnienia klientów od cierpienia psychicznego i promowania znaczącego rozwoju.

W trakcie szkolenia omówiona zostanie rola procesów językowych w rozwoju i utrzymywaniu się problemów psychologicznych: W jaki sposób terapeuci mogą złagodzić cierpienie spowodowane przez język i poznanie poprzez wykorzystanie języka i poznania?

Zaproponujemy innowacyjne sposoby poprawy oceny diagnostycznej i interwencji przy użyciu określonych rodzajów rozmów klinicznych. Zademonstrujemy techniki kształtowania zmiany zachowania oraz wzmacniania znaczenia i motywacji, przy użyciu metafor i zmian perspektywy.

Dla kogo:

Szkolenie jest przeznaczone dla:

psychologów
psychoterapeutów
psychiatrów
traumatologów
Coachów
wszystkich osób pracujących w zakresie pomagania innym.
Osób, które chcą poszerzać swoją wiedzę umiejętności w zakresie rozmowy klinicznej.
Szkolenie będzie obejmowało zajęcia dydaktyczne, demonstracje i rozwijanie umiejętności poprzez odgrywanie scenek:

Praca doświadczeniowa, bez opierania się na protokołach i standardowych ćwiczeniach, w naturalnych rozmowach z klientami.
Kształtowanie umiejętności klienta w zakresie kontaktu i obserwacji własnych doświadczeń oraz wyciągania wniosków dostosowanych do jego osobistych wyborów życiowych (np. jak wywoływać obserwację, zamiast stosować dydaktyczną psychoedukację).
Wykorzystanie metafor empirycznych i zmiany perspektywy w celu rozwijania świadomości klientów.
Rozwijanie celu życiowego i motywacji poprzez konstruktywne rozmowy oparte na zasadach behawioralnych.
Cele dydaktyczne:

Opisanie i wdrożenie elementów kontekstowego procesu terapii behawioralnej.
Zaprezentowanie technik łączących proces terapeutyczny z życiem klienta.
Opisanie elementów pracy doświadczalnej nad świadomością.
Wdrażanie procesu i technik pomagania klientom w obserwowaniu i opisywaniu doświadczeń psychologicznych.
Wdrażanie procesu i technik pomagających klientom w śledzeniu funkcjonalnych związków między doświadczeniami.
Opisanie głównych procesów związanych z przyjmowaniem perspektywy w pracy empirycznej.
Wdrażanie technik przyjmowania perspektywy zwiększających świadomość klienta.
Opisanie głównych procesów zachodzących w metaforach doświadczalnych.
Zaprezentowanie technik współtworzenia metafor doświadczeniowych z klientem.
Opisanie procesów językowych związanych ze znaczeniem i motywacją.
Zaprezentowanie technik budowania znaczenia i motywacji poprzez naturalne rozmowy.
Wdrażanie różnych technik doświadczalnych poprzez naturalne rozmowy.

Trener: Dr Matthieu Villatte

Matthieu Villatte, PhD, jest adiunktem na Uniwersytecie Bastyr w Seattle, WA w Stanach Zjednoczonych.

Uzyskał tytuł doktora psychologii we Francji, gdzie został przeszkolony jako psycholog kliniczny. W 2010 r. przeniósł się do USA, aby odbyć staż podoktorski na University of Nevada, Reno pod kierunkiem dr Stevena Hayesa. Następnie przez kilka lat pracował jako adiunkt w dziedzinie psychologii klinicznej na Uniwersytecie Luizjany oraz w Evidence-Based Practice Institute w Seattle. W 2018 roku dołączył do Bastyr University jako adiunkt.

Matthieu Villatte jest autorem licznych książek i rozdziałów na temat mindfulness, akceptacji, terapii opartych na doświadczeniu oraz kontekstualnej nauki o zachowaniu, takich jak pierwszy wydany w języku francuskim podręcznik terapii akceptacji i zaangażowania oraz Mastering the Clinical Conversation: Language as Intervention, którego współautorami są Jennifer Villatte i Steven Hayes.

Jest również uznanym przez Association for Contextual Behavioral Science (ACBS) trenerem Terapii Akceptacji i Zaangażowania. Prowadził ponad sto szkoleń klinicznych w USA, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Ameryce Południowej i Europie. W ciągu ostatnich kilku lat przeprowadził również kilkadziesiąt szkoleń online, w których uczestniczyli uczestnicy ze wszystkich kontynentów.

Informacje organizacyjne:

Daty: 07.10 oraz 14.10 (piątki) w godzinach 14:00 – 20:00

Miejsce: szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy ZOOM.

Każda osoba otrzyma certyfikat uczestnictwa w szkoleniu oraz dostęp do nagrania po szkoleniu.

Szkolenie będzie tłumaczone na język polski.

O przyjęciu na szkolenie i cenie, decyduje kolejność zgłoszenia.

Pierwsze 20 osób – 950pln/ następne 20 osób – 1050/kolejne osoby – 1150

Istnieje możliwość opłaty w II ratach – 5oopln i II rata do 26.09

Wystawiamy faktury – prosimy o wpisanie danych do faktury przy zamówieniu

Ciekawe linki dotyczące Dr. Villatte i RFT:

https://languageasintervention.com/ – strona dotycząca zagadnień poruszanych na warsztacie

https://matthieuvillatte.com/

Przy zapisie istnieje możliwość płatności przelewem

Lazurowa terapia poznawczo – behawioralna

Adam Elżanowski

ul. Lazurowa 2A/24

01-315 Warszawa

Alior Bank
62 2490 0005 0000 4000 2840 6442